Diet Musnah Disebabkan PASAR MINGGU

PASAR MINGGU merupakan konsep pasar atau bazaar terbuka yang hanya ada pada hari minggu sahaja dan kebiasaannya hanya pada hari sabtu sahaja yang dimulakan pada seusai zohor dan sehingga waktu isyak. 

Goreng-Gorengan


Pasar minggu, sejenis pasar jalanan yang terdapat di hampir setiap negeri di Malaysia terutamanya tertumpu di kawasan institusi-institusi pengajian tinggi mahupun juga di kawasan pelancongan. Antara jualan yang sememangnya wajib ada di pasar minggu ialah makanan, jajan, pakaian, barang rumah dan bermacam lagi. Tetapi yang paling 'special' ialah makanan yang susah kita dapati di kedai kedai makan yang biasa. Lihat sahaja pada gambar (gambar admin ambil di Pasar Minggu Jalan TAR pada sabtu lepas).

Kuih Tradisional

Kuih Berpulut

Air Minuman

Jagung Bakar, Pasemboq

Buah Nangka

Satar

Kambing Bakar

Keropok Lekor

Kebab Arab

Air Minuman

Air Minuman

'Cucuk Cucuk'

Kebab


Makanan Melayu

Kebab Arab

Laksa

Berikut merupakan syurga dunia dan penghapus diet kepada gadis gadis yang mengikat perut dan boleh admin katakan, pada hari yang ada Pasar Minggu merupakan hari yang sangat sesuai untuk 'cheat day'. Ada beratus jenis lagi makanan yang tidak terdapat di dalam gambar yang di'hidang'kan di Pasar Malam. Apa lagi, jom serbu Pasar Malam.

Popular posts from this blog

CERGASKAN DIRIMU DI HARI SUKAN NEGARA 2016

3 Lagenda Malaysia Gegarkan Paralimpik Rio 2016